téma / kritika

Exek az édenben – hívogat a barbárság

» » írás

Ha a tévénéző az audiovizuális szennyezés pillanatnyi radioaktivitásának szintjét kívánja felmérni, akkor kifejezetten a legújabb valóságshowkat kell megtekintenie. A kultúra módszeres lerombolásán dolgozó producerek számára ez a kísérleti terep: itt lehet kipróbálni az újdonságokat, a legfrissebb fejlesztésű tömegpusztító televíziós törmelék lélekmérgező hatásának aktuális tapasztalatait.


Mindenki: Gyerek gyereknek farkasa.

» » írás

A Mindenki egy gyenge film. Az egész ország a tenyerén hordozza, mert Oscart nyert, De a Mindenki egy gyenge film, sőt, ami nagyobb baj: a Mindenki egy hazug film. Olyan gyenge és ugyanazért hazug, amiért a "Spielberg (fizetési) listája" is egy rossz , hamis film volt.


A legönzőbb nemzedék

» » írás

Túl sokszor, és hozzám túl közel álló emberektől kaptam azt a visszajelzést, hogy milyen elfogadhatatlan az, amikor a legönzőbb generációnak nevezem a hatvanöt év felettiek nemzedékét. Sokáig gyűjtögettem az érzelmi muníciót a válaszhoz, mert nyomasztott, hogy milyen rengeteg embert bánthat jogtalanul ez a megnevezés...


Neomarxista kiáltvány Amerikából

» » írás

Hogy mennyire radikalizálódik az amerikai szellemi élet, annak izgalmas tünete a Captain Fantastic című filmdráma. A néző Viggo Mortensen Oscarra jelölt alakításával egy olyan szélsőbalos propagandafilmet kap az arcába, ami akár az ötvenes évek Szovjetuniójában is készülhetett volna.


Az eldobott Kalasnyikov vallomása

» » írás

Így lesz az AK26 Barnabás című száma valami sokkal nyomorúságosabb, mint Eminem Stan című slágerének hitvány koppintása: az értelmiség végső fegyverletétele a szeszélyes és önérzetes emberi sokaság előtt. Az új kánont a tömeg írja.




Aranyélet: A magyar psycho

» » írás

Összességében egy olyan tükör, amiben beszámolót kapunk a sivár valóság korrupt feketeségéről. De mindezt nem egy messzi kontinens lakóinak sorsán keresztül láthatjuk, ezeket a karaktereket ismerjük, már sokszor láttuk őket a saját környezetünkben.



A Saul fia új diskurzust nyit

» » írás

Félve ültem be a Saul fiára. Moziba menet az interneten lincselő, Trianon-sérült csőcselék hőbörgése, valamint a rendező, Nemes Jeles László paranoiás és agresszív nyilatkozatai kavarogtak a fejemben. Arra készültem, hogy a huszadik század valamennyi démona a halhatatlan lelkemért harcol majd a vetítés során.