oglašavanje

Mindenki: Gyerek gyereknek farkasa.

» » írás /    / 

 

A Mindenki egy gyenge film. Az egész ország a tenyerén hordozza, mert Oscart nyert, De a Mindenki egy gyenge film, sőt, ami nagyobb baj: a Mindenki egy hazug film. Olyan gyenge és ugyanazért hazug, amiért a "Spielberg (fizetési) listája" is egy rossz , hamis film volt. Mert az egyszerűbb utat válassza. Keres egy nagy mumust, aki beférkőzött a csuda édes gyerekek közé és azok aztán együtt legyőzik azt. De a valóság nem ilyen csöpögősen cukros-nyálas.

 

Ha valaki az iskolarendszer és más rendszerek minket megnyomorító hatásáról akar olvasni, az olvassa Thomas Manntól a Márió és a varázslót. Mert a keserű pirulát nem lehet megúszni (vagyis ha Oscart akarsz akkor meg lehet, sőt meg kell) az osztályokban nem egy homogén és romlatlan gyermeki közösség van. Mindenki, aki most nyavalyog az iskolában a tanárai által rajta elkövetett lélekroncsolásra ajánlom, hogy meditáljon és hívja vissza bátrabban azokat a képeket: A tanár Cipollaként működött. és Mann művében Cipolla azért sikeres, mert az éppen aktuális áldozatának a megalázása halálra szórakoztatja, nevetteti a közönség többi részét. Hát kik voltak a tanárok legnagyobb csodálói? Kik vittek csemegecsomagot (de jó dallama van mi?) pedagógusnapokon? Kik voltak azok, akiknek ha az a tárgy éppen ment, és a tanár ezt jutalmazta, akkor ünnepelték, követelték a tanár szadista kiközösítő szeánszait az éppen lúzer társukkal szemben? Na kik voltak azok? NINI!!!! Hát mi voltunk azok. A diákok voltak azok. A szemük fényéből mindenképpen elitet álmodni akaró és eme szent cél érdekében az annak útjában lévő gyerekeket a hátsó padok meszesgödrébe lövető szülők azok. "Szamárpad. Így végzed hát te is!!".

 

A legundorítóbb abszurd az egészben, hogy maga a rendező sem érti , miért ugyanannyira degenerált dolog egy elitképzés elleni filmet Oscar díjon futtatni, mint Twist Olivért pénzért és egy zsemlyéért melegpornóban szerepeltetni. Mert neki sem az elitképzéssel van a baja (ha egyáltalán volt bármi baja és nem csak hideg számítással a szuper lehetőséget ismerte fel a történetben, hogy elhozza vele a gejlre idomított tömegek kedvenc filmes Tőserdő-szépe díját). Hanem, hogy pont abban az iskolában , abban a dologban nem volt ő vagy egy ismerőse a legjobbak között. És ilyenkor nagyon át tudjuk érezni. De a munkahelyen, a gyerek iskolájában ugyan hányan mondják azt, hogy keresek egy kicsit kevesebbet, vagy dolgozok egy kicsit többet a gyerek meg lassabban halad egy kicsit az anyaggal, nem nyeri meg a kölökligát mert a fontos, hogy az a rosszabb képességű kolléga is megtarthassa a munkáját, hogy a gyerek éppen családi krízist átélő és ezért lemaradt osztálytársa is felzárkózzon az anyaggal, hogy a dagi kissrác is élvezze a focit? NEM!!!! Nekünk kell egy Hitler minden szaros kis mesénkbe. Aki elviszi a balhét egyedül ha lebukunk az önzésünkkel. Még egy szar film. Még egy nagy giccses marcipánhányás hullám a médiában, ahogy mindenki emlékszik egy tanárra, aki ezt meg azt tette vele, de senki nem emlékezett egy esetre sem, amikor ő ebben cinkos volt. Micsoda önismeret.

 

Nincsen semmiféle egységes fellépés a tanárral szemben, mert a tanulók maguk is konfliktusban vannak egymással. Aki nyerni akar, akit már 7 évesen arra dresszingelnek a szülei, a társadalom, hogy az egész világgal versenyez, az a tanárral van egy platformon. A tanár az ő vélt érdekeit képviseli és ennek a szülei el is várják a tanártól, hogy ezt tegye, különben viszik a gyereküket és rossz ajánlást adnak az iskolára. Akit kedvel a tanár, akinek sikere van nála, akit mindig megdicsér annak más emlékei lesznek ugyanarról a tanárról. A közönség csak tökéletes hangot akar hallani vagy nyafog, az igazgató aranyérmet akar, ahogy a szülők is. Most eljátsszuk, hogy volt egy gonosz szereplő, aki miatt félrement valami, de ugyan kinek dagad a melle az Oscar díj miatt? Meg az olimpiai érmek miatt? Meg a lófaszjóska kórus nemzetközi sikerei miatt? Hát azoknak ez az ára. Mi kértük ezt. A gyenge láncszem meg megalázottan próbálja feldolgozni a sérelmét. Most éppen egy ilyen giccsfilmben. Őneki nem az osztálytársai a természetes szövetségesei, hanem az a tanár, aki nem volt elég jó az elitgimi elnöksége szerint arra, hogy ott tanítson és most a Nyírségben tanít akármit a rá oda nem figyelő gyerekeknek. Sosem fognak találkozni egymással. Vagy ha igen, akkor együtt részegedhetnek le, vagy rendezhetnek egy gyenge filmet.


Ennek a társadalmi evidenciának az írmagját sem láttuk a filmben, Ehelyett lett egy zenés-dalos élőszereplős 101 kiskutya egy énekkaros Szörnyella De Frássszal.

 

/Gellért Gábor írása/

TrollParádé:

comments powered by Disqus